اتحادیه

اتحادیه

لوازم یدکی اتومبیل مشهد
اتحادیه

اتحادیه

لوازم یدکی اتومبیل مشهد

معرفی مباشر

بدینوسیله به اطلاع آن دسته از اعضای محترم اتحادیه لوازم یدکی اتوموبیل که بصورت دائم در واحد صنفی خود حضور ندارند می رساند نسبت به معرفی یک نفر به عنوان مباشر قانونی خود اقدام وجهت دریافت کارت مباشرت به اتحادیه مراجعه نمائید

متقاضیان محترم دریافت پروانه کسب اصناف

 با عنایت به اینکه بر اساس آخرین دستورالعمل های واصله ، تقاضاهای پروانه کسب از طریق متقاضیان تنها بایستی بصورت اینترنتی دریافت شود ، لطفاً جهت ارائه تقاضای پروانه کسب به صورت زیر از طریق اینترنت اقدام شود :

 

۱. ورود به آدرس www.asnaf.ir

2. انتخاب گزینه درخواست پروانه کسب ( در صفحه اول گزینه سامانه ها وسپس گزینه درخواست اینترنی پروانه  )

3. انتخاب گزینه ادامه مرحله ( در وسط صفحه باز شده ) صفحه انتخاب مرجع صدور پروانه

4. تعیین نام استان و شهرستان و سپس انتخاب گزینه ادامه مراحل

5. تعیین رسته مورد علاقه در قسمت لیست اتحادیه ها و رسته ها و سپس انتخاب گزینه ادامه مراحل

6. مطالعه متن آئین نامه داخلی اتحادیه مربوطه و سپس در انتها انتخاب گزینه تائید موارد مندرج در آن صفحه ( آئین نامه داخلی اتحادیه مربوطه در کشور)

7. مطالعه متن آئین نامه داخلی اتحادیه مورد نظر در شهرستان مورد تقاضا

8. ورود اطلاعات فردی در صفحه حاضر

پس از طی مراحل فوق در انتهای مرحله هشتم در صورتیکه اطلاعات وارد شده کامل و بدون نقص باشد ، رایانه به متقاضی کد رهگیری ارائه می نماید که در این صورت ثبت نام کامل شده و متقاضی می بایستی با نگهداری کد رهگیری منتظر تماس تلفنی و یا دریافت پیام از طریق اینترنت از کاربر اتحادیه باشد .

دستگیری بازرس قلابی توسط بازرسان اصناف

فردی که با هدف کلاهبرداری و اخاذی از واحدهای صنفی خودرا بازرس اصناف معرفی میکرد، توسط بازرسان اصناف تهران دستگیر شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اصناف کشورو به نقل ازروابط عمومی وامور بین الملل این شورا، بر اساس گزارشات واحد بازرسی ونظارت اصناف تهران، فردی که به دروغ خود را مامور نظارت بر عملکرد واحدهای صنفی معرفی می کرد؛ شناسایی و دستگیر شد.

بر اساس این گزارش فرد متخلف پس از دستگیری توسط بازرسان اصناف تهران جهت رسیدگی تحویل نیروی انتظامی و مراجع قضایی شد

مشمولین مراحل دوم ، سوم و چهارم ثبت نام مالیات بر ارزش افزوده

 
 

با احترام، پیرو نامه شماره 6216/12 – 04/07/1390 مجمع امور صنفی توزیعی و خدمات مشهد مقدس بدینوسیله بار دیگر مشاغلی که مشمول مراحل دوم، سوم و چهارم ثبت نام مالیات بر ارزش افزوده می باشند معرفی می گردد.

الف – مشمولین مرحله دوم ثبت نام مالیات برارزش افزوده از تاریخ (01/07/1388)

1- متل ها و هتل های سه ستاره و بالاتر

2- بنکداران و عمده فروش ها، فروشگاه های بزرگ، واسطه های مالی، نمایندگان توزیع کالاهای داخلی و وارداتی و صاحبان انبارها

3- نمایندگان موسسه های تجاری و صنعتی اعم از داخلی و خارجی

ب – مشمولین مرحله سوم ثبت نام مالیات برارزش افزوده از تاریخ (01/01/1389)

1- کلیه اشخاص حقیقی که در سال 1387 یا 1388 مجموع فروش کالاها و ارائه خدمات آنها سه ملیارد ریال و بالاتر می باشد.

ج – مشمولین مرحله چهام ثبت نام مالیات برارزش افزوده از تاریخ (01/07/1389)

1- فروشندگان آهن آلات و سایر فلزات

2- صاحبان تالارهای پذیرایی و رستورانها

3- صاحبان متل و هتل های یک و دو ستاره و هتل آپارتمان ها

4- صاحبان نمایشگاه ها و فروشگاههای خودرو و بنگاه معاملات املاک

اطلاعیه مهم سازمان امور مالیاتی کشور

با احترام، نظر به اطلاعیه مهم سازمان امور مالیاتی کشور( طی نامه شماره 23177/1/103/د – 03/07/1390 ) به استحضار می رساند با توجه به بند (3) اطلاعیه مذکور صاحبان مشاغل موضوع بندهای الف و ب مواد 95 و 96 قانون مالیتهای مستقیم بایستی دفاتر روزنامه و کل و یا درآمد و هزینه (دفتر مشاغل ) را جهت عملکرد 1390 حسب مورد تحریر و اظهارنامه تسلیمی برمبنای آن تنظیم نمایند تا مورد قبول واقع شود. شایسته است با توجه به اینکه مهلت پلمپ دفاتر مذکور ، تا تاریخ 30/07/1390 برای عملکرد 1390 تعیین شده است در اسرع وقت اقدام لازم را مبذول دارید. 
 اطلاعیه مهم سازمان امور مالیاتی کشور

سازمان امور مالیاتی کشور در ادامه اجرای سیاست تشویق و توسعه خوداظهاری مالیات بر پایه احترام و اعتماد متقابل و با استفاده از تجربیات حاصله در نظر دارد مفاد ماده (158) قانون مالیاتهای مستقیم را برای عملکرد سال 1390 در منبع صاحبان مشاغل موضوع مواد 95 و 96 قانون مالیاتهای مستقیم به استثناء ردیف های 1 الی 7 و 12 بند الف ماده 96 قانون مزبور و همچنین مالیات بر درآمد اجاره املاک را در سراسر کشور به قرار ذیل اجرا نماید.
الف) قبول اظهارنامه صاحبان مشاغل فوق الذکر منوط به رعایت موارد زیر خواهد بود:
1- اطلاعات هویتی، شماره ملی، کدپستی و نشانی به طور کامل در اظهارنامه درج شده باشد.
2- «ترازنامه و حساب سود و زیان»، «حساب درآمد هزینه» و یا «خلاصه وضعیت درآمد و هزینه» حسب مورد به طور کامل تکمیل شده باشد.
3- صاحبان مشاغل موضوع بندهای الف و ب موضوع مواد 95 و 96 قانون مالیاتهای مستقیم بایستی دفاتر روزنامه و کل و یا درآمد و هزینه (دفتر مشاغل) را حسب مورد تحریر و اظهارنامه تسلیمی بر مبنای آن تنظیم شده باشد.
اضافه می نماید در اجرای تکریم مودیان محترم چنانچه تا تاریخ 30/7/139 نسبت به تهیه و پلمپ دفاتر مذکور اقدام نمایند، تأخیر ثبت تا تاریخ مذکور موجب رد دفاتر نخواهد بود.
4- مشمولین قانون مالیات بر ارزش افزوده بایستی ثبت نام و اظهارنامه مربوطه را تسلیم نموده باشند.
ب) قبول اظهارنامه مودیان محترم مالیاتی درآمد اجاره املاک منوط به تکمیل اطلاعات هویتی و جداول اظهارنامه مربوطه خواه بود.

روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی کشور

لزوم هوشیاری مسئولان ذی ربط برای جلوگیری افزایش غیر قانونی قیمت

لزوم هوشیاری مسئولان ذی ربط برای جلوگیری افزایش غیر قانونی قیمت ها / ستاد خبری 124 پیگیر تخلفات قیمتی
 

وزیر صنعت،معدن و تجارت با اشاره به موافقت سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان با افزایش قیمت محدودی از کالاها گفت: مبادا شرایطی پیش آید که افزایش های غیر قانونی از چشمانتان دور بماند .
مهدی غضنفری در گفت وگو با پایگاه اطلاع رسانی دولت تصریح کرد: از تمام همکارانم در سراسر کشور می خواهم یکبار دیگر مانند هدفمندی یارانه ها به طور فعال به بازار بیایند و قیمتها را کنترل و تنظیم کنند که مبادا اجحافی در حق مردم صورت پذیرد.
وی خاطر نشان کرد: تجربه نشان داده بخشهای بازرسی بازار که به کمک اصناف، قیمتها را کنترل می کنند هرگاه فعالانه و مجدانه کوشیدند به راحتی از بروز تخلف جلوگیری کردند و برخی افزایش های غیر قانونی قیمت ها را به حالت قبل برگرداندند لذا در سطح وزارتخانه به سازمانهای استانی هم تاکید کردم با توجه به موافقت سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در سطح محدودی با افزایش قیمت برخی کالاها، مبادا شرایطی پیش آید که افزایش های غیر قانونی از چشمانتان دور بماند.
وزیر صنعت،معدن و تجارت تاکید کرد: از مردم عزیز می خواهم که هر گونه تخلف قیمتی، کیفی و کمی را به واحد بازرسی این وزارتخانه با شماره تلفن 124 گزارش دهند و از همکارانم در سراسر کشور می خواهم به صورت قاطع شکایات مردمی را پیگیری کنند.
وی مجددا از مردم درخواست کرد در صورتی که ستاد خبری 124 در بررسی شکایت آنان بی تفاوت و بی توجه بود مراتب را به اداره کل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات وزارت صنعت،معدن و تجارت با شماره تلفن 09610 اطلاع دهند تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.
منبع : http://dolat.ir/Nsite/FullStory/?Id=207060