اتحادیه

اتحادیه

لوازم یدکی اتومبیل مشهد
اتحادیه

اتحادیه

لوازم یدکی اتومبیل مشهد

بیانیه شورای اصناف کشور به مناسبت هفته دفاع مقدس »

 


«یاد باد آن روزگاران یاد باد  
در سی و یکمین سالگرد آغاز جنگ تحمیلی و دفاع مقدس باز هم عطر بوی شهدا در سراسر کشور پیچید، سی سال قبل رژیم دست نشانده و جنایتکار بعثی عراق با پشتوانه حمایت های مادی و ابزاری استکبار جهانی و دولتهای خودفروخته عربی؛ هجومی همه جانبه و ددمنشانه را بر علیه دولت نوپای جمهوری اسلامی ایران آغاز کرد و در شروع راه در تخیل خود پیروزی آسان و سریعی را متصور بود، اما رشادت ها ومقاومت مثال زدنی و ایثار جوانان و زنان و مردان این مرز و بوم در میدان های نبرد، ارتش تا دندان مسلح بعثی را زمین گیر و از خاک جمهوری اسلامی ایران بیرون کرد؛ جامعه اصناف کشور که بر اساس وجهه ولایتمداری و پیروی از آرمان های بلند بنیانگذار جمهوری اسلامی، حضرت امام راحل در راه پیـروزی انقلاب اسـلامی با تقدیم شـهدایی عالیقدر همه گونه جانفشانی را به نمایش گذاردند؛ و همچـنین با حضـوری به یادماندنی در خط مقـدم جبهــه های حق علیه باطل و در پشت جبهه ها و نیز با تقدیم 64 هزار شهید و 30هزار جانباز بار دیگر صفحه ای زرین از عملکرد خود را به نمایش گذاشتند.
اصناف کشور در سالگرد این حماسه مقاومت و پیروزی بار دیگر ضمن بیعت مجدد با آرمان های بلند بنیانگذار جمهوری اسلامی؛ پیروی از فرمایشات رهبری معظم انقلاب اسلامی و حمایت از دولت عدالت پرور ضمن محکومیت هتک حرمت به قرآن، به استکبار جهانی و در رأس آنها آمریکای جهانخوار؛ و اسرائیل جنایتکار اعلام میدارند اگر فرزندان این ملت بزرگ در هشت سال دفاع مقدس با نثار جان خود درخت انقلاب و اسلام را آبیاری کردند و از آن تا پیروزی نهایی حفاظت و نگهداری کردند، ملت بزرگ ایران نیز فرزندان، برادران، پدران و خانواده های همان شهدا، ایثارگران و جانبازان هستند و با پیروی از رهبری فرزانه خود، اجازه نخواهند داد هیچگونه بی حرمتی و گزندی به اسلام و کیان ایران اسلامی صورت گیرد.

بررسی اصلاحیه قانون نظام صنفی پایان یافت


رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی کشور ، گفت: بررسی اصلاحیه قانون نظام صنفی به پایان رسید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اصناف کشور "ارسلان فتحی پور" افزود: در آخرین جلسه اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس با حضور رئیس شورای اصناف کشور بسته های الحاقی مواد 2 تا 91 لایحه اصلاح قانون نظام صنفی کشور بررسی و تصویب شد.

وی اضافه کرد: با تصویب بسته های الحاقی این لایحه کار بررسی آن در این کمیسیون به پایان رسید.

وی ادامه داد: گزارش کمیسیون اقتصادی درباره لایحه اصلاح قانون نظام صنفی کشور آماده شده است و جهت قرائت در صحن علنی مجلس به هیئت رئیسه مجلس تحویل داده خواهد شد.

عضو کمیسیون ویژه جهاد اقتصادی مجلس هشتم افزود: لایحه اصلاح قانون نظام صنفی کشور 91 ماده دارد و کار بررسی این لایحه در کمیسیون اقتصادی حدود پنج ماه طول کشید .

فتحی پور گفت: این اصلاحیه برای افزایش واگذاری امور اجرایی صنوف به تشکل های مردم نهاد و تحقق اصل 44 قانون اساسی تصویب شد.

لایحه اصلاح قانون نظام صنفی کشور در راستای رفع مشکلات اساسی ناشی از اجرای قانون نظام صنفی کشور و با هدف رفع اشکالات متعدد و بازنگری کلی در آن ، چندی پیش از طرف رئیس جمهور برای طی تشریفات قانونی تقدیم مجلس شورای اسلامی شد.   

10 راز موفقیت در کسب و کار جدید

 
کارآفرینی و نوآوری در بخش های متعدد اقتصادی مطلبی است که مدت ها در کشور ما مورد بحث است. برای گسترش واهمیت عملی شدن این موضوع در کشورمان تسهیلاتی نیز برای کارآفرینان درنظر گرفته شده است. اما مسلما در این راه برای موفقیت و امکان ادامه مسیر آشنایی با راهکار های مناسب و درست الزامی است.
 


به  ده راهکار مناسب که به کسب وکار شما خلاقیت ، نظم  و انعطاف پذیری می دهد اشاره خواهد شد. فعالین در این زمینه در هر کجای دنیا با به کار بستن این اصول کلی می توانند امیدوار باشند که گام های نخستین خود را به درستی برداشته اند.

ادامه مطلب ...

جلوگیری از افزایش خودسرانه قیمت کالا و خدمات


به استناد نامه شماره 12881/2/90/70 مورخ ۰۱/05/۹۰سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کندگان هرگونه افزایش خودسرانه قیمت کالا و خدمات ممنوع میباشدو از عرضه آن دسته از اقلامی که بدون سیر مراحل قانونی و به شکل خودسرانه افزایش قیمت داشته اند در واحدهای صنفی جلوگیری به عمل خواهد آمد.

نوده فراهانی مشاور رئیس جمهور شد


دکتر محمود احمدی نژاد، قاسم نوده فراهانی رئیس شورای اصناف کشور را به عنوان مشاور خود در حوزه اصناف و بازار کسب و کار منصوب کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اصناف کشور نخستین جلسه مشاوران رئیس جمهوری صبح روز سه شنبه نیز برگزار شد.

قاسم نوده فراهانی در طی یک دهه اخیر مسئولیت هایی از جمله رئیس اتحادیه  تجهیزات پزشکی، رئیس مجمع امور صنفی توزیعی- خدماتی تهران، ریاست شورای اصناف کشور و همچنین ریاست هیأت مدیره خیرین سلامت را در کارنامه خود دارد.

 

10 مصوبه حمایتی هیات وزیران از اصناف

معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به تاکیدات رییس جمهوری و پیگیری‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت کارگروه حل مشکلات اصناف هیات وزیران با تصویب 10 بند، حمایت‌های مورد نیاز از اصناف را وارد فاز علمیاتی کرد.

به گزارش شابا به نقل از شبکه اطلاع‌رسانی تولید و تجارت ایران، محمدعلی ضیغمی با بیان اینکه این مصوبه از سوی معاون اول رییس جمهوری ابلاغ شده است، گفت : این تصمیمات در نشست دوم شهریورماه سال جاری هیات وزیران بنا به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت و با استناد اصل 138 قانون اساسی اتخاذ شد.

یادآور می‌شود کارگروه حل مشکلات اصناف به ریاست وزیر صنعت، معدن وتجارت و با حضور وزرای راه و شهرسازی، نیرو، نفت، رییس کل بانک مرکزی و معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری تشکیل شد.

ضیغمی اظهار داشت: براین اساس مقرر شده است پروانه فعالیت و جواز کسب در کلیه امور حمل و نقل درون و برون‌شهری مطابق ماده (2) قانون نظام صنفی توسط اتحادیه‌های صنفی مربوط صادر شود و طبق تبصره این بند استانداران و فرمانداران مکلف هستند نسبت به پیگیری موضوع واگذاری کلیه امور مربوط به حمل و نقل درون و برون‌شهری توسط شهرداری‌ها به اتحادیه های صنفی ذیربط اقدام کنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره بند دوم مصوبه اظهار داشت: مقرر شد معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری با هماهنگی بانک‌های عامل نسبت به اختصاص مبلغ چهار هزار میلیارد ریال تسهیلات با محاسبه ارائه سود شش درصد جهت تجهیز واحدهای صنفی به صندوق مکانیزه فروش تا پایان سال 1390 اقدام کنند.

ضیغمی ادامه داد: طبق بند چهارم وزارت راه و شهرسازی مکلف شد با هماهنگی بانک تجارت نسبت به ارائه تسهیلات مورد نیاز به سازمان‌های صنفی جهت ساخت 350 باب واحد اداری کوچک و متوسط مطابق نیاز هر شهرستان در سال‌های 1390 و 1391 اقدام کند و از سویی زمینه حضور روسای مجمع امور صنفی هر شهرستان را در جلسات شورای اداری استان و شهرستان ذیربط فراهم سازد.

این مقام مسئول تصریح کرد: همچنین قرار شد معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری اعتبار ویژه‌ای را جهت آماده‌سازی زیرساخت‌های مجتمع‌ها و شهرک‌های صنفی، اختصاص داده و به کلیه استان‌ها ابلاغ کند از سویی استانداران مکلف شدند بخشی از اعتبارات عمرانی را جهت آماده‌سازی زیرساخت‌های مجتمع و شهرک‌های صنفی تخصیص دهند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به موضوع تعرفه برق، آب و گاز واحدهای صنفی گرمابه‌داران به عنوان مصوبه ششم اشاره کرد و گفت: نرخ محاسبه انرژی این گروه از صنوف مشابه مراکز بهداشتی و مذهبی خواهد بود.

به گفته ضیغمی براساس مصوبه‌ای دیگر مقرر شد کارگروه تحول اقتصادی موضوع تعیین تعرفه برق واحدهای تولیدی صنفی مشابه تعرفه واحدهای صنعتی را بررسی کند.

بنابر این گزارش، سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها نیز باید با هماهنگی بانک‌های عامل و به منظور عملیاتی شدن بسته حمایتی اصناف و اختصاص مبلغ 2 هزار 500 میلیارد ریال تسهیلات به صنوف انرژی‌بر نسبت به پرداخت این مبلغ در اسرع وقت اقدام کند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در توسعه بازرگانی داخلی، ادامه داد: مقرر شد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت طرح ارتقای پوشش بیمه‌ای کارفرمایان صنفی کم‌درآمد را اجرا کند.

وی افزود: همچنین براساس بند دهم مصوبه، واحدهای صنفی می‌توانند به منظور مشارکت واحدهای صنفی در طرح اشتغال خانگی و بهره‌مندی از تسهیلات اشتغال خانگی در حوزه اصناف به عنوان پشتیبان مرتبط نسبت به ارائه درخواست تسیهلات اقدام کنند.

آدرس صفحه خبر:

http://shabanews.ir/News/No/16045