اتحادیه

اتحادیه

لوازم یدکی اتومبیل مشهد
اتحادیه

اتحادیه

لوازم یدکی اتومبیل مشهد

10 مصوبه حمایتی هیات وزیران از اصناف

معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به تاکیدات رییس جمهوری و پیگیری‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت کارگروه حل مشکلات اصناف هیات وزیران با تصویب 10 بند، حمایت‌های مورد نیاز از اصناف را وارد فاز علمیاتی کرد.

به گزارش شابا به نقل از شبکه اطلاع‌رسانی تولید و تجارت ایران، محمدعلی ضیغمی با بیان اینکه این مصوبه از سوی معاون اول رییس جمهوری ابلاغ شده است، گفت : این تصمیمات در نشست دوم شهریورماه سال جاری هیات وزیران بنا به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت و با استناد اصل 138 قانون اساسی اتخاذ شد.

یادآور می‌شود کارگروه حل مشکلات اصناف به ریاست وزیر صنعت، معدن وتجارت و با حضور وزرای راه و شهرسازی، نیرو، نفت، رییس کل بانک مرکزی و معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری تشکیل شد.

ضیغمی اظهار داشت: براین اساس مقرر شده است پروانه فعالیت و جواز کسب در کلیه امور حمل و نقل درون و برون‌شهری مطابق ماده (2) قانون نظام صنفی توسط اتحادیه‌های صنفی مربوط صادر شود و طبق تبصره این بند استانداران و فرمانداران مکلف هستند نسبت به پیگیری موضوع واگذاری کلیه امور مربوط به حمل و نقل درون و برون‌شهری توسط شهرداری‌ها به اتحادیه های صنفی ذیربط اقدام کنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره بند دوم مصوبه اظهار داشت: مقرر شد معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری با هماهنگی بانک‌های عامل نسبت به اختصاص مبلغ چهار هزار میلیارد ریال تسهیلات با محاسبه ارائه سود شش درصد جهت تجهیز واحدهای صنفی به صندوق مکانیزه فروش تا پایان سال 1390 اقدام کنند.

ضیغمی ادامه داد: طبق بند چهارم وزارت راه و شهرسازی مکلف شد با هماهنگی بانک تجارت نسبت به ارائه تسهیلات مورد نیاز به سازمان‌های صنفی جهت ساخت 350 باب واحد اداری کوچک و متوسط مطابق نیاز هر شهرستان در سال‌های 1390 و 1391 اقدام کند و از سویی زمینه حضور روسای مجمع امور صنفی هر شهرستان را در جلسات شورای اداری استان و شهرستان ذیربط فراهم سازد.

این مقام مسئول تصریح کرد: همچنین قرار شد معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری اعتبار ویژه‌ای را جهت آماده‌سازی زیرساخت‌های مجتمع‌ها و شهرک‌های صنفی، اختصاص داده و به کلیه استان‌ها ابلاغ کند از سویی استانداران مکلف شدند بخشی از اعتبارات عمرانی را جهت آماده‌سازی زیرساخت‌های مجتمع و شهرک‌های صنفی تخصیص دهند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به موضوع تعرفه برق، آب و گاز واحدهای صنفی گرمابه‌داران به عنوان مصوبه ششم اشاره کرد و گفت: نرخ محاسبه انرژی این گروه از صنوف مشابه مراکز بهداشتی و مذهبی خواهد بود.

به گفته ضیغمی براساس مصوبه‌ای دیگر مقرر شد کارگروه تحول اقتصادی موضوع تعیین تعرفه برق واحدهای تولیدی صنفی مشابه تعرفه واحدهای صنعتی را بررسی کند.

بنابر این گزارش، سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها نیز باید با هماهنگی بانک‌های عامل و به منظور عملیاتی شدن بسته حمایتی اصناف و اختصاص مبلغ 2 هزار 500 میلیارد ریال تسهیلات به صنوف انرژی‌بر نسبت به پرداخت این مبلغ در اسرع وقت اقدام کند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در توسعه بازرگانی داخلی، ادامه داد: مقرر شد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت طرح ارتقای پوشش بیمه‌ای کارفرمایان صنفی کم‌درآمد را اجرا کند.

وی افزود: همچنین براساس بند دهم مصوبه، واحدهای صنفی می‌توانند به منظور مشارکت واحدهای صنفی در طرح اشتغال خانگی و بهره‌مندی از تسهیلات اشتغال خانگی در حوزه اصناف به عنوان پشتیبان مرتبط نسبت به ارائه درخواست تسیهلات اقدام کنند.

آدرس صفحه خبر:

http://shabanews.ir/News/No/16045