اتحادیه

اتحادیه

لوازم یدکی اتومبیل مشهد
اتحادیه

اتحادیه

لوازم یدکی اتومبیل مشهد

اطلاعیه مهم سازمان امور مالیاتی کشور

با احترام، نظر به اطلاعیه مهم سازمان امور مالیاتی کشور( طی نامه شماره 23177/1/103/د – 03/07/1390 ) به استحضار می رساند با توجه به بند (3) اطلاعیه مذکور صاحبان مشاغل موضوع بندهای الف و ب مواد 95 و 96 قانون مالیتهای مستقیم بایستی دفاتر روزنامه و کل و یا درآمد و هزینه (دفتر مشاغل ) را جهت عملکرد 1390 حسب مورد تحریر و اظهارنامه تسلیمی برمبنای آن تنظیم نمایند تا مورد قبول واقع شود. شایسته است با توجه به اینکه مهلت پلمپ دفاتر مذکور ، تا تاریخ 30/07/1390 برای عملکرد 1390 تعیین شده است در اسرع وقت اقدام لازم را مبذول دارید. 
 اطلاعیه مهم سازمان امور مالیاتی کشور

سازمان امور مالیاتی کشور در ادامه اجرای سیاست تشویق و توسعه خوداظهاری مالیات بر پایه احترام و اعتماد متقابل و با استفاده از تجربیات حاصله در نظر دارد مفاد ماده (158) قانون مالیاتهای مستقیم را برای عملکرد سال 1390 در منبع صاحبان مشاغل موضوع مواد 95 و 96 قانون مالیاتهای مستقیم به استثناء ردیف های 1 الی 7 و 12 بند الف ماده 96 قانون مزبور و همچنین مالیات بر درآمد اجاره املاک را در سراسر کشور به قرار ذیل اجرا نماید.
الف) قبول اظهارنامه صاحبان مشاغل فوق الذکر منوط به رعایت موارد زیر خواهد بود:
1- اطلاعات هویتی، شماره ملی، کدپستی و نشانی به طور کامل در اظهارنامه درج شده باشد.
2- «ترازنامه و حساب سود و زیان»، «حساب درآمد هزینه» و یا «خلاصه وضعیت درآمد و هزینه» حسب مورد به طور کامل تکمیل شده باشد.
3- صاحبان مشاغل موضوع بندهای الف و ب موضوع مواد 95 و 96 قانون مالیاتهای مستقیم بایستی دفاتر روزنامه و کل و یا درآمد و هزینه (دفتر مشاغل) را حسب مورد تحریر و اظهارنامه تسلیمی بر مبنای آن تنظیم شده باشد.
اضافه می نماید در اجرای تکریم مودیان محترم چنانچه تا تاریخ 30/7/139 نسبت به تهیه و پلمپ دفاتر مذکور اقدام نمایند، تأخیر ثبت تا تاریخ مذکور موجب رد دفاتر نخواهد بود.
4- مشمولین قانون مالیات بر ارزش افزوده بایستی ثبت نام و اظهارنامه مربوطه را تسلیم نموده باشند.
ب) قبول اظهارنامه مودیان محترم مالیاتی درآمد اجاره املاک منوط به تکمیل اطلاعات هویتی و جداول اظهارنامه مربوطه خواه بود.

روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی کشور