اتحادیه

اتحادیه

لوازم یدکی اتومبیل مشهد
اتحادیه

اتحادیه

لوازم یدکی اتومبیل مشهد

معافیت‌های مالیاتی برای واحدهای صنفی دارای POS

رئیس سازمان بازرگانی خراسان رضوی گفت: واحدهای صنفی استفاده‌کننده از صندوق‌های مکانیزه فروش، مشمول اعمال تخفیف و معافیت‌های مالیاتی می‌شوند.

به گزارش شابا به نقل از روابط عمومی سازمان بازرگانی خراسان رضوی، علی صفرزاده اظهار داشت: بر اساس ماده 121 قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه، وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است با هماهنگی سازمان امور مالیاتی کشور و شورای اصناف کشور تا پایان سال دوم برنامه، صاحبان مشاغل را بر اساس اولویت، ملزم به استفاده از سامانه‌های صندوق مکانیزه فروش (POS) نماید.

وی تصریح کرد: بر این اساس معادل هزینه‌های انجام‌شده بابت خرید ، نصب و راه‌اندازی این دستگاه‌ها توسط صاحبان مشاغل از درآمد مشمول مالیات مؤدیان مزبور در اولین سال استفاده از سامانه کسر می‌گردد.

وی تاکید کرد: عدم استفاده صاحبان مشاغل از سامانه صندوق فروش در هر سال موجب محرومیت از معافیت‌های مالیاتی مقرر در قانون برای سال مربوطه می‌گردد.

صفرزاده با اشاره به اهمیت تجهیز واحدهای صنفی به صندوق‌های مکانیزه بر اساس ماده 71 قانون نظام صنفی، از متصدیان این واحدها خواست هر چه سریع‌تر جهت بهره‌مندی از مزایای مذکور نسبت به تجهیز واحد صنفی خود به این دستگاه‌ها اقدام نمایند.

آدرس صفحه خبر:

http://shabanews.ir/News/No/15550