اتحادیه

اتحادیه

لوازم یدکی اتومبیل مشهد
اتحادیه

اتحادیه

لوازم یدکی اتومبیل مشهد

تسهیلات اعطایی بین یک تا ده میلیون تومان به واحدهای صنفی

 

  250 میلیارد تومان تسهیلات اعطایی ارزان‌ قیمت به 180 هزار واحد صنفی
رییس مرکز امور اصناف و بازرگانان گفت: مبلغ 250 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای حمایت از این واحدها تا پایان سال اختصاص داده شده است. پرداخت 250میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به 180 هزار واحد صنفی تا پایان سال جاری قطعی شد

 

 

رییس مرکز امور اصناف و بازرگانان، در گفت‌و‌گو با شبکه اطلاع‌رسانی بازرگانی ایران (شابا) ضمن

 تاکید بر نهایی شدن بسته حمایتی اصناف با محوریت کاهش مصرف انرژی در واحدهای تولیدی‌، توزیعی و خدماتی انرژی‌بر، گفت: مبلغ 250 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای حمایت از این واحدها تا پایان سال اختصاص داده شده است.  

حسن رادمرد، با اشاره به وجود بیش از 1.8 میلیون واحد صنفی در کشور ادامه داد: در حال حاضر 400 هزار واحد تولیدی انرژی بر در کشور مشغول به فعالیت هستند که 180 هزار واحد با میزان هدر روی انرژی بالا‌، می‌توانند برای بهینه‌سازی و کاهش مصرف انرژی خود از تسهیلات ارزان قیمت استفاده کنند.

وی‌، میزان تسهیلات اعطایی را بین یک تا ده میلیون تومان اعلام کرد و افزود: میزان تسهیلات اعطایی بستگی به نوع فعالیت و ماشین‌آلات مورد استفاده واحد‌ها دارد.

رییس مرکز امور اصناف و بازرگانان با بیان این مطلب که پرداخت تسهیلات طبق بخشنامه بوده و شرایط خاص و سختگیرانه‌ای ندارد، گفت: برای حمایت از واحدهای خدماتی انرژی بر همچون انبارها و سردخانه‌ها نیز تسهیلات ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

به گفته وی، بالا بودن مصرف انر‍ژی در واحدهای تولیدی و افزایش قیمت تمام شده محصولات این واحدها یکی از مشکلاتی است که با هدفمند‌سازی یارانه‌ها نمود بیشتری پیدا خواهد کرد و این واحدها را مجبور به اصلاح الگوی مصرف و افزایش بهره‌وری خواهد کرد.