زیرا با خاموش کردن ناگهانی دستگاه ؛توربو شارژر که دارای دور بسیار بالائی (بطور متوسط 100000 دور در دقیقه)نسیت به دور موتور(2000 تا حداکثر3200 دور در دقیقه)می باشد.ناگهان روغن آن که از موتور تغدیه می شود قطع شده و به علت دمای زیاد توربوشارژر؛ روغن خروجی آن که هنوزدر مجرای خروجی است تبدیل به روغن سوخته و یا ذغال کک coking شده و مجرای خروجی را می بندد. سپس با روشن شدن بعدی و مجدد موتور؛روغن ورودی که تحت فشار بوده راه خروج ندارد و به شافت توربوشارژر فشار وارد اورده و باعث لرزش شدید ان و انتقال ذغالهابه درون پوسته کمپرسور و شکستن پره آن و خراش پوسته می شود.
برای رفع این این مشکل بایستی رانندگان هنگام خاموش کردن دستگاه بگذارند موتور حداقل دو دقیقه به صورت دور ارام IDLE ودر جاکار کرده و سپس انرا خاموش کنند.
سامانه الکترونیکی درخواست پروانه کسب و عضویت در اتحادیه های صنفی در سایت معاونت توسعه بازرگانی داخلی و مرکز امور اصناف و بازرگانان ایران وزارت بازرگانی به نشانی الکترونیکی www.asnaf.ir فعال گردید. متقاضیان محترم میتوانند با مراجعه به نشانی فوق در قسمت درخواست پروانه کسب، نسبت به ثبت نام اولیه اقدام و با اخذ کد رهگیری جهت پیگیری درخواست خود در سامانه فوق اقدام نمایند. خاطرنشان میسازد در صورت تائید درخواست اولیه، مراجعه حضوری به اتحادیه و ارائه مدارک جهت تشکیل پرونده صنفی الزامی خواهد بود. |
ذهنیتی از موتور پیکان و موتورهای قدیمی وجود دارد که اگر دمای موتور از 80 درجه سانتیگراد بالاتر رود برای موتور خطر جدی دارد و باید این دما کاهش یابد.این ذهنیت باعث شده رانندامروزیگان نیز برای خودروهای خود(از سمند و پژو به بالا) در فصل گرما واستفاده از کولر و به تبع بالارفتن سریع دمای موتور به بالای 90 درجه متوسل به انجام راههائی برای کاهش این دما گردند.