تأمین قطعات یدکی تندر 90

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو (ایساکو) با اشاره به بررسی موضوع تأمین قطعات یدکی تندر 90 گفت: ذخیره مطمئنی از نظر قطعات یدکی این خودرو در شرکت ایساکو ایجاد شده و این موجودی به حدی است که پاسخگوی نیاز سال 91 نیز خواهد بود.


گزارش تصویری مرتبط

-------------------------------

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بهزاد ظهیری در یک نشست خبری اظهار داشت: سال 89 ارزش فروش قطعات یدکی ایساکو به 437 میلیارد تومان رسید و طبق برنامه‌ریزی انجام شده این رقم در سال جاری به 640 میلیارد تومان خواهد رسید تا به این ترتیب سهم 60 درصد بازار را به خود اختصاص دهیم.
وی ادامه داد: در حال حاضر سهم ایران خودرو در بازار قطعات یدکی داخل هزار تا 1100 میلیارد تومان است.
وی با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده برای سرعت دهی به تأمین قطعات خودروهای متوقف شده در نمایندگی‌های ایران خودرو گفت: در سال گذشته این میزان کمتر از 10 دستگاه بود و نمایندگی‌ها توانستند خود را با استانداردهای ایران خودرو هماهنگ کنند.
ظهیری ادامه داد: با بررسی عملکرد نمایندگی‌ها، مجوز 46 نمایندگی ایران خودرو به دلیل عدم برخورداری از استانداردها به حالت تعلیق درآمد که برای رفع این مشکل به آنها مهلت داده شده است.
وی همچنین با تشریح عملکرد ایساکو در ایام نوروز گفت: در این مدت 171 هزار مورد تماس تلفنی داشتیم که بیش از 99 درصد آنها پاسخ داده شد.
وی با اشاره به رشد 37 درصدی امدادرسانان ایران خودرو در امداد نوروزی سال جاری نسبت به سال 89 تصریح کرد: در امدادرسانی به مشتریان بیش از 80 درصد رضایت‌مندی داشتیم.
ظهیری با اشاره به هدف‌گذاری انجام شده برای دستیابی به سهم 60 درصدی از بازار قطعات یدکی توسط ایران خودرو گفت: برای رسیدن به این هدف برنامه‌ریزی مناسبی در جهت تعدد منابع تامین قطعات یدکی با محوریت ساپکو و تلاش در جهت تأمین قطعات با قیمت مناسب برای مشتریان ایران خودرو صورت گرفته است.
وی افزود: در سال جاری فرآیند‌های مبتنی بر افزایش اعتماد متقابل بین شبکه خدمات پس از فروش، مشتری و ستاد ایساکو برقرار خواهد شد.
مدیرعامل ایساکو تقویت تجهیزات و آموزش نیروی انسانی نمایندگی‌ها و همچنین توسعه استانداردهای کیفی نمایندگی‌ها را از جمله برنامه‌های ایساکو در سال جاری عنوان کرد و گفت: در این راستا جهت ایجاد یک نمایندگی به ازای هر 4 هزار خودرو در سال جاری تلاش خواهیم کرد.
وی در مورد تعداد فراخوان‌های ایران خودرو در سال گذشته نیز گفت: در این مدت 8 فراخوان اعلام شده که برای اجرای آن شماره شاسی خودروهای مربوطه مشخص و با مشتریان جهت حل مشکل تماس گرفته شده است.
وی آماده‌سازی شبکه خدمات پس از فروش را نیازمند گذشت یک دوره 10 ساله دانست.
وی همچنین در مورد ضریب مراجعه مشتریان ایران خودرو در دوره گارانتی به نمایندگی‌های این شرکت، گفت: ‌در سال گذشته میانگین ضریب مراجعه در مورد پژو 405 حدود 1.9 درصد بوده که این رقم در مورد خانواده سمند 2 درصد، تندر 90 و سوزوکی 1.3 درصد و روآ 2.2 درصد بوده است.
ظهیری با اشاره به ایجاد 150 نمایندگی ایران خودرو در خارج از کشور، گفت: این نمایندگی‌ها نیز مانند نمایندگی‌های داخلی رتبه‌بندی و ارزیابی خواهند شد.
وی تصریح کرد: صادرات قطعات در بازارهای خارجی که محصولات ایران خودرو به آنجا صادر می‌شود، در حال انجام است و صادرات قطعه در بازارهای خارجی با وضعیت‌ بحرانی روبرو نخواهد بود.
وی افزود: در حال حاضر برخی قطعات یدکی مورد نیاز ایران‌خودرو از کشورهای اروپایی و یا سایر کشورها به جز چین به ایران وارد می‌شود که دلیل آن عدم ساخت داخل این نوع قطعات و یا پایین بودن میزان تولید آنها در مقایسه با نیاز داخل است.