اتحادیه

اتحادیه

لوازم یدکی اتومبیل مشهد
اتحادیه

اتحادیه

لوازم یدکی اتومبیل مشهد

بیمه کارفرمایان صنفی به تصویب هیات دولت رسید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اصناف کشور قاسم نوده فراهانی در پنجمین اجلاس عمومی دور چهارم شورا اصناف کشور که صبح امروز در محل شورای اصناف برگزار شد، گفت: از آنجا که بسیاری از تشکل های اقتصادی در کشور دارای اتاق هستند مقرر شد اتاق های شهرستانی و استانی جایگزین شوراهای اصناف شود.

فراهانی اظهار کرد: در جلسه ای که با حضور رییس جمهور و برخی اعضای هیات وزیران برگزار شد، مقرر شد جلسه ای با بانک ها برای پرداخت وام 4 درصد به اصناف که در راستای بسته سیاستی و حمایتی در اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها برگزار شود.

وی ادامه داد: بعد از کشاورزی اصناف بزرگترین NGO کشور هستند و حدود سه میلیون واحد صنفی در کشور وجود دارد که از این میزان 2 میلیون و 200 واحد دارای پرونده صنفی و مابقی فاقد پروانه هستند.

رییس شورای اصناف با اشاره به نقشی که اصناف در ایجاد اشتغال بر عهده دارند، گفت: اصناف توقع کمک های بلاعوض از دولت ندارند، اما این توقع جمعی وجود دارد که با توجه به نقش مهم اصناف در اشتغال وام های کم بهره یا طولانی مدت برای تقویت واحدهای تولیدی در اختیار انها قرار گیرد.

نوده فراهانی تصریح کرد: واحدهای صنفی به اندازه کافی در کشور وجود دارد و امکان توسعه کمی آنها وجود ندارد اما ساماندهی واحدهای صنفی مهمترین اولویت کاری برای مجامع، اتحادیه ها و شورای اصناف خواهد بود.

وی تاکید کرد: یکی از وظایف اتحادیه ها این است که بازرسی اتحادیه ها فعال بشود و در تاسیس واحدهای صنفی بدون پروانه نظارت های لازم انجام شود.

نوده فراهانی ادامه داد: روسای مجامع امور صنفی باید از اتحادیه ها بخواهند که کنترل و نظارت بیشتری بر جلوگیری از ایجاد واحدهای صنفی بدون پروانه به وجود آید و ما به نقطه ای برسیم که واحد صنفی بدون پروانه در کشور وجود نداشته باشد.

وی اظهار کرد: 5/1 میلیون واحد صنفی توزیعی در کشور وجود دارد که مکمل واحدهای تولیدی هستند و می توانند از طریق کسب تسهیلات برای این مجموعه تلاش کنند.

رییس شورای اصناف با اشاره به لایحه اصلاح قانون نظام امور صنفی که مراحل نهایی خود را در مجلس گذرانده است، گفت: نظر اصناف درخصوص اعضای هیات مدیره اتحادیه ها، زمان اعتبار پروانه های کسب، تبصره ماده 75 قانون نظام صنفی در بررسی لایحه شورای اصناف مورد توجه قرار گرفت و کمیسیون اقتصادی در این زمینه همکاری مناسبی را با شورای اصناف کشور انجام داد.

وی با تاکید بر به روز رسانی اتوماسیون اداری و الکترونیکی شدن انجام امور گفت: اتوماسیون اداری دیگر همانند گذشته انجام نمی شود و مجامع و اتحادیه ها باید تلاش جدی در راستای الکترونی بودن آن به انجام برساند.

رییس شورای اصناف با اشاره به برخی مشکلاتی که قانون کار برای اصناف ایجاد می کند، گفت: ما از وزیر کار و مسوولان خواسته ایم تا همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.
فراهانی تصریح کرد: بیمه کارفرمایان صنفی به تصویب هیات دولت رسیده و به زودی اجرایی می شود.