اتحادیه

اتحادیه

لوازم یدکی اتومبیل مشهد
اتحادیه

اتحادیه

لوازم یدکی اتومبیل مشهد

تمام واحدهای صنفی ملزم به نصب صندوق مکانیزه فروش شدند

تمام واحدهای صنفی در کشور ملزم هستند صندوق مکانیزه فروش را به منظور ارائه خدمات مناسب به مشتری در واحد خود نصب کنند.

به گزارش شابا به نقل از شبکه اطلاع‌رسانی تولید و تجارت ایران، سیدعلیرضا شجاعی، سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اعلام این خبر گفت: در مرحله نخست، نصب این دستگاه‌ها در 300 هزار واحد صنفی پیش بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: به منظور تامین این دستگاه‌ها  مذاکرات لازم با 14 شرکت تولیدی و وارداتی  صورت گرفته است و مشکلی در جهت اجرای این طرح وجود ندارد‌.

شجاعی همچنین با بیان اینکه در حال حاضر بیش از108 هزار  واحدهای صنفی سراسر کشور به صندوق مکانیزه فروش مجهز هستند، ادامه داد: برای تحقق کامل و سریع‌تر این طرح نیز به دنبال ارائه تسهیلات بانکی هستیم تا واحدهای صنفی با مشکل مالی روبرو نشده و بتوانند با تجهیز واحد خود به صندوق مکانیزه گامی دیگر در جهت مشتری‌مداری بردارند.

گفتنی است بر اساس اصلاحیه ماده 71 قانون نظام صنفی، تجهیز واحدهای صنفی به صندوق‌های مکانیزه فروش متناسب با نوع فعالیت به منظور تسهیل داد و ستد و شفاف سازی فعالیت‌های اقتصادی صنوف ضروری و لازم‌الاجرا است.

شجاعی توضیح داد: کنترل قیمت کالا، نصب برچسب قیمت، تاریخ مصرف، کنترل موجودی، نگهداری کالا، ارائه فاکتور و موارد دیگر از جمله مزایای تجهیز واحدهای صنفی به صندوق مکانیزه فروش است.