اتحادیه

اتحادیه

لوازم یدکی اتومبیل مشهد
اتحادیه

اتحادیه

لوازم یدکی اتومبیل مشهد

کم هزینه‎ترین حوزه ایجاد اشتغال برای دولت حوزه اصناف است

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع امور صنفی توزیعی و خدماتی مشهد با بیان این‌که کم هزینه‎ترین حوزه ایجاد اشتغال برای دولت، حوزه اصناف است گفت: لغو اعمال ماده 103 قانون برنامه چهارم در خصوص اصناف بحران بیکاری را تشدید می‌کند.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، جعفر معماریان طهرانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: لغو اعمال ماده 103 قانون برنامه چهارم با موضوع تسهیلات پیش‌بینی شده برای بیمه کارگران بخش اصناف، مغایر با سیاست‌های دولت در راستای افزایش اشتغال بوده و بحران بیکاری را تشدید می‌کند.
عضو شورای اصناف کشور خاطر نشان کرد: در حالی که میانگین سرمایه‌گذاری برای ایجاد هر شغل 150 میلیون ریال است، کم هزینه‎ترین حوزه ایجاد اشتغال برای دولت، حوزه اصناف است.
رئیس مجمع امور صنفی توزیعی و خدماتی مشهد ادامه داد: از طرفی در پنج ماهه اول سال جاری لیست بیمه کارگران واحدهای صنفی مشمول این ماده مورد پذیرش سازمان تامین اجتماعی بوده است.
معماریان تصریح کرد: در حالی که هنوز تا تصویب و اجرای قانون برنامه پنجم زمان زیادی باقی مانده است لغو یکی از مواد اساسی و مهم برنامه چهارم در حوزه اشتغال جای تامل دارد.
رئیس مجمع امور صنفی توزیعی و خدماتی مشهد اظهار داشت: انتظار داریم دولت محترم، نمایندگان معزز مجلس شورای اسلامی و شورای اصناف کشور برای این مشکل تدبیر لازم را بیندیشند.
در ادامه رئیس اتحادیه لوله و لوازم بهداشتی مشهد نیز وضعیت بازار را خراب توصیف کرد و اظهار داشت: همانند گذشته هیچ تغییری در آن ایجاد نشده است.
علی‌اصغر شعبانی در زمینه ورود کالاهای چینی به بازار گفت: بیشتر کالاهای وارداتی را اجناس چینی تشکیل می‌دهند به طوری که از 20 درصد کل اجناس وارداتی 15 درصد آنها را کالاهای چینی تشکیل می‌دهد.
شعبانی در مورد کیفیت کالاهای ایرانی در مقایسه با کالاهای وارداتی اظهار داشت: اجناس ایرانی دارای کیفیت قابل قبولی هستند و بیشتر واردات ما شامل محصولاتی است که در ایران تولید نمی‌شود.
رئیس اتحادیه لوله و لوازم بهداشتی مشهد اظهار داشت: هم اکنون حدود 750 واحد مجاز در سطح شهر در حال فعالیت و ارائه خدمات به همشهریان عزیز هستند.
شعبانی در زمینه تغییر قیمت‌ها گفت: در این رابطه اتحادیه تاثیر خاصی ندارد چون این محصولات بیشتر در کارخانجات بزرگ تولید شده و آنها تعیین‌کننده قیمت‌ها هستند.