اتحادیه

اتحادیه

لوازم یدکی اتومبیل مشهد
اتحادیه

اتحادیه

لوازم یدکی اتومبیل مشهد

ویژگیهایی که انتظار داریم در تمام خودروها وجود داشته باشند

همان طور که می دانیم امروزه در یک بازار سالم و رقابتی تولید کنندگان برای اینکه از صحنه رقابت خارج نشوند باید هر روز به فکر نوآوری جدیدی باشند. در بازار خودرو نیز روزی نیست که یک فن آوری جدید به محصولات تولیدی افزوده نگردد. هر چند که



خیلی از این ویژگیها اختیاری هستند اما خریداران خودرو هم اکنون و در آینده نه چندان دور انتظار دارند که خودروی خریداری شده توسط آنها این خصوصیات را داشته باشد.


برخی از این ویژگی ها به شرح زیر هستند:

<!--[if !supportLists]-->1)      <!--[endif]-->سیستم کنترل پایداری خودرو: این سیستم با نام های زیادی شناخته می شود، از جمله: VCD، DSC، ESP، MSPCA و غیره. سیستم کنترل پایداری خودرو روی سطح جاده، بوسیله سنسور های مخصوص، پیش از موعد، لیز بودن و خیسی سطح جاده را تشخیص داده و به شکل اتوماتیک جلوی  افزایش سرعت را گرفته و با کمک ترمز سرعت را تا حدی که لازم است کم می کند. همچنین این سیستم به راننده کمک می کند تا در مواجهه با پیج های خطرناک خودرو را راحتتر کنترل کند. خوشبختانه نصب این سیستم از سال 2012 اجباری خواهد شد.

<!--[if !supportLists]-->2)      <!--[endif]--> تکنولوژی حفظ فاصله ایمن: همانطور که از نامش پیداست این تکنولوژی مانع از برخورد اتومبیل با موانع پیش رو می شود. در برخی از خودروها هنگام نزدیک شدن بیش از حد به مانع پیش رو، به راننده هشدار داده می شود و در برخی دیگر، خود به خود، سیستم ترمز بدون نیاز به راننده فعال می گردد.

<!--[if !supportLists]-->3)      <!--[endif]-->رویت نقاط کور: خودرو ها، موتور سیکلت ها، عابرین پیاده و کلیه مواردی که توسط راننده قابل رویت نمی باشند توسط این سیستم شناسایی شده و وجود آن ها به اطلاع راننده رسانده می شود. این سنسور ها تنها اشیاء متحرک را تشخیص می دهند و در صورت احتمال برخورد راننده را از آن مطلع می کنند.



<!--[if !supportLists]-->4)      <!--[endif]-->سیستم گویای دمای موتور و میزان بنزین: در این سیستم هنگامی که دمای موتور بالا می رود و یا بنزین رو به اتمام است از طریق رادیوی خودرو، چه روشن باشد و چه خاموش، این موضوع به اطلاع راننده رسانده می شود.

<!--[if !supportLists]-->5)      <!--[endif]-->پدال های قابل تنظیم: برای اشخاصی که دارای قد کوتاهی هستند می توان پدال ها را متناسب با طول پاها و بدن آنها تنظیم کرد.

<!--[if !supportLists]-->6)   Bird’s-Eye-View Camera   <!--[endif]-->: این سیستم هنگامی که دنده عقب یا دنده یک خودرو فعال است با کمک دوربین هایی که در چهار جهت خودرو نصب است، پس از ترکیب تصاویر، یک نمای کلی از محیط اطراف را در اختیار راننده قرار داده تا بتواند به راحتی پارک کرده و یا از پارک خارج شود.  


<!--[if !supportLists]-->7)      <!--[endif]-->هشدار به رانندگان خواب آلود: هواپیماهای جنگنده به کمک این سیستم چشم خلبان را کنترل کرده و هر گاه تشخیص دهند که خلبان خواب آلوده است به کمک زنگ وی را هوشیار می کنند. همین سیستم را می توان روی خودرو ها نیز نصب کرد. 

8)این مورد رو بعدا اضافه می کنم.

<!--[if !supportLists]-->9)      <!--[endif]-->خاموش کردن اتوماتیک چراغ ها: همانطور که از نامش پیداست هر گاه راننده، خودروی خود را خاموش کرد و یا درب سمت راننده باز شد چراغ ها به شکل خودکار خاموش می شوند.

<!--[if !supportLists]-->10)      <!--[endif]-->دکمه اظهار تاسف: هنگامی که در خیابان کاری انجام می دهیم که موجب رنجش رانندگان دیگر می شود می توانیم توسط این دکمه به آنها بگوییم که "متاسفم".


<!--[if !supportLists]-->11)      <!--[endif]-->سوئیچ هوشمند: این سیستم برای والدینی طراحی شده که می خواهند خودروی خود را در اختیار فرزندانشان قرار دهند. بوسیله آن می توان سرعت مجاز را تنظیم کرد، بسته نبودن کمربند ایمنی را گوشزد کرد، مانع از افزایش صدای ضبط شد و بسیاری دیگر از مسائل. حتی خودروسازان به فکر ساخت سوئیچ های هوشمندی هستند که بازدم فرزندان شما را کنترل می کند تا در صورت نوشیدن الکل ماشین به هیچ وجه روشن نشود.